Livsstilskoncept för kvinnor gör succé

Livsstilskoncept för kvinnor gör succé

Lace & Goodies - livsstilskoncept-för-kvinnor
Det har gått drygt ett och ett halv år sedan butiken öppnades på Regeringsgatan i Stockholm. Invigningen drog till sig ett stort intresse inte minst bland kändisar och bloggare.

Industrin med sexleksaker, kläder och film har länge dominerats av män. Trenden går nu åt att fokusera mer på kvinnan. Ett nytt framgångsrikt butikskoncept i Stockholm siktar på att vara med och leda trenden.

Allt fler företag har börjat fokusera på sexuell hälsa ur kvinnans synvinkel. Efter många år med en mansdominerad sexindustri så har fokus äntligen börjat skifta.

-Porr har länge haft “patent” på det kommersiella inom sex. Sakta men säkert börjar det dock förändras och mer fokus läggs nu på kvinnornas syn på sex, berättar Sharon Cohen på Lace & Goodies.
-Design blir också allt viktigare med varumärken så som svenska Lelo spetsen. Man lägger ett stort fokus på att göra väldesignade produkter av hög kvalitet, fortsätter Sharon.

Lace & Goodies är en livsstilsbutik med produkter för kvinnor och par. Man har både leksaker, kläder och andra relaterade produkter för kvinnors sexuella hälsa. Med ett stilrent och lyxigt koncept har man snabbt fått stor uppmärksamhet och många kunder.

Lyckad invigning

Det har gått drygt ett och ett halv år sedan butiken öppnades på Regeringsgatan i Stockholm. Invigningen drog till sig ett stort intresse inte minst bland kändisar och bloggare.

-Det var väldigt roligt att se så många i vår butik och vi fick väldigt mycket positiv respons från alla som kom, säger Sharon.
-När vi öppnade trodde vi att ungefär 80% av våra kunder skulle vara kvinnor men det är snarare 50/50. Väldigt många män köper kläder och leksaker till sina fruar eller flickvänner, fortsätter Sharon.

Diskret shopping

Att handla sexprodukter kan ibland vara pinsamt och är fortfarande lite tabubelagt. Man har därför på Lace & Goodies tagit fram ett diskret shoppingsystem för att göra det lättare att handla.

-Med hjälp av vår app kan man få mer information om alla produkter och enkelt lägga de i sin varukorg. Sedan skickar man enkelt den till kassan där en medarbetare plockar ihop beställningen och slår in diskret i vitt täckande papper, berättar Sharon.
-Vill man inte använda sin mobiltelefon så går det självklart bra att skriva ner sin beställning, fortsätter Sharon.

Det finns testexemplar av alla produkter i sortimentet. Som kund kan själv titta, klämma och känna före du köper.

-Det är en stor kostnad för oss att sätta upp ett testexemplar av varje produkt men vi anser att det är viktigt för att ge kunderna den perfekta kundupplevelsen, säger Sharon.

Öppnar för fler butiker

Efter en lyckad start har man nu börjat planera för expansion. Under 2014 kommer möjligheten att öppna ett franchise vara möjligt.

-Vi har nu hittat ett koncept som fungerar bra och som våra kunder älskar. Det är därför vi nu vill ge fler möjligheten att öppna konceptet i sin stad, säger Sharon.

Vill du veta mer om konceptet så kan du läsa mer på www.laceandgoodies.se